Impact & advies

1. Multimediacampagnes
Maak gebruik van multimediacampagnes waarbij verschillende media elkaar versterken of aanvullen. Bijvoorbeeld een TV commercial waar wordt doorverwezen naar de website. Consumenten gebruiken meerdere schermen tegelijk om geboeid te blijven als het eerste scherm hen dat gevoel niet kan geven. Zorg ervoor dat je als adverteerder ook een entertainer bent zodat consumenten juist wél geboeid blijven en getriggerd worden om verdere actie te ondernemen. Dat kan zijn door ze door te verwijzen naar een ander medium voor meer informatie.

2. Pushberichten
Ben consequent, persoonlijk, informatief, vriendelijk en voorzichtig in de berichtgeving. Bied een keuze mogelijkheid aan en ben voorzichtig. Consumenten moeten je berichten waarderen en ze niet irritant of opdringerig aan vinden.

3. Privacy
Ben duidelijk, eerlijk en transparant over waar de opgegeven gegevens door de klant of cookies voor worden gebruikt. Bied een opt-in mogelijkheid aan bij het eerste contactmoment en bij elke opvolgende contactmoment een opt-out mogelijkheid.

4. Slim gebruik van video
Beeld zegt meer dan 1000 woorden. Bewegend beeld nog veel meer. Gebruik de ‘Viral Factor’ door de communicatieboodschap grappig, schokkend en actueel te maken waardoor consumenten worden geboeid en zich geroepen voelen om dit te delen.

5. Social Media
Gebruik Social Media. Niet alleen om zelf post de wereld in te zenden maar ook om te reageren, delen en deelnemen. Social Media zijn ook de platforms waar de (potentiële) doelgroep aanwezig is. Waar ze hun behoeftes, ergernissen en ervaringen delen. Social Media is transparant, heeft een hoge ‘deelfactor’ en is altijd up to date.
Zorg er voor bedrijf ook voor dat er richtlijnen/regels zijn voor het gebruik van social media waar werknemers zich aan dienen te houden.

6. Mobile marketing
Onderzoek het gebruik van mobile devices in de doelgroep en bepaal welke vorm van mobile marketing het beste past bij deze doelgroep.

7. Webshop
De webshop kan de fysieke keten ondersteunen of aanvullen. Hiermee bied je de klant een keuzemogelijkheid. Er zijn altijd consumenten die een voorkeur hebben voor het een maar ook gebruik kunnen maken van het ander. Ga voor het bedrijf na wat de voordelen van beide distributie kanalen zijn en verwerk deze in de strategie en uiting van beide kanalen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s