Mobile Marketing

mobile marketing

Go mobile or die
De stijgende mobielecijfers zorgen voor de urgentie om de mobiele zaken op orde te hebben. Hiervoor is een duidelijke strategie belangrijk voor zowel de smartphone als de tablet (Beekum. Van R, 2014).

Bedrijven zouden zich ernstig zorgen moeten maken als deze mobiele technologie nog niet in praktijk is gebracht. Hun mobiele marketing zou onopvallend en naadloos moeten zijn en daarmee een toegevoegde waarde moeten bieden aan de huidig gebruikte media. Doen zij dit niet, zullen zij het risico lopen om genegeerd te worden. Er zijn nog genoeg bedrijven die geloven dat de doelgroep nog achter de laptop of pc zit terwijl die juist met het ‘tweede’ scherm aan de gang wilt (Marketingfacts, 2013). Om maar weer in te haken op het feit dat consumenten niet genoeg geboeid worden door het ‘eerste’ scherm (vaak tv) en daarom vaker ook naar de tablet of smartphone grijpen (Koster,B. 2014). Zo zegt Zanox dat de mobiele aankopen in het laatste kwartaal van 2012 met 400% gestegen is en dat deze lijn zal blijven stijgen (Hyped, 2013).

Andere redenen om mobile marketing in te zetten:
1. Mobiele websites om klanten te werven
Het aantal gebruikers die via een mobiel apparaat zoeken is binnen één jaar gestegen met 400%.

2. Native apps voor meer klantenbinding
Deze apps zijn meer interactief en zijn gebruiksvriendelijkers dan mobiele websites. Wanneer de app is geinstalleerd kan het merk middels pushberichten de consument direct informeren en contacteren.

3. Native apps maken interactie mogelijk
Een app kan digitale communicatiekanalen bundelern. Zo krijgen klanten de mogelijkheid om een dialoog aan te gaan.

4. Aps vormen extra verkoopkanaal
11% van alle online aankopen wordt gedaan middels een mobiel apparaat met daarbij een gemiddeld besteden bedrag van 239 euro per persoon.

5. Native apps werken ook offline
Zo houden consumenten ten alle tijden nog contact met de app en kunnen ze de informatie ook in het buitenland raadplegen (Adformatie, 2014).

Adidas begrijpt deze overstap naar mobiele apparaten en heeft nu een eigen applicatie

Gebruik devices

We leven in een mobiele maatschappij waarbij 67% (8,3 miljoen) Nederlanders een smartphone en 53% (7 miljoen) Nederlanders een tablet heeft (Marketingfacts, 2013). Zo bevestigd ook een andere bron (Oosterveer.D, 2014). Meer van de helft van deze smartphonebezitters kijk meer dan 10 keer per uur op zijn device voor nieuwe updates.

Kritiek

22% van degene die een app installeren gebruikt deze maar één keer (Marketingfacts, 2014).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s