Viral Marketing

Het verspreid zich zonder moeite doordat het gedeeld wordt via internet via verschillende platforms door mensen die het leuk, interessant, grappig of schokkend vinden en dit willen delen met anderen. Denk hierbij aan interviews, artikelen, YouTubefilmpjes of foto’s die mensen het gevoel geven dat ze dit willen of zelf moeten delen omdat de wereld, vrienden en familie dit ook zouden moeten zien.

Dit zie je o.a. terug in de reclame wereld. Een pakkende reclame die zó uniek is dat je deze wel moet delen. De merken Durex, Pepsi Max, Beats by Dr. Dre en Bavaria Radler deden dit in de vorm van een reclamespotje die te zien is via YouTube (W. Cuiper. Mindshare, 2014). De video’s hadden binnen één week miljoenen views.

Durex

Pepsi Max

Beats by Dr. Dre

Bavaria Radler

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s