YouTube

YouTube

YouTube is het grootste platform geworden inde laatste jaren en heeft daarom ook een enorm bereik. De strategie van Youtube luidt daarom ook “Playing and shring the world’s stories and ideas”, aangezien miljarden mensen de mogelijkheid hebben om video’s te bekijken.
Naast het bekijken van video’s worden ze ook gedeeld worden – per mail, via Facebook, Twitter etc. – en kunnen ze beoordeeld worden middels ‘likes’ en ‘dislikes’ , een ranking en een forum. Hierdoor verbinden mensen zich met elkaar over een zelfde interesse en hier komt online marketing weer om de hoek kijken (Loorbach. T, 2012). Voor consumenten en individuen is het een manier om zichzelf te promoten en om hun zelfgemaakte filmpje te delen.

Zo is Esmee Denters (Nederlandse zangeres) ontdekt Justin Timberlake via haar YouTube-filmpjes waarop ze zingend te zien en te horen was.

Esmee Denters Justin Timberlake

Voordelen
– Voor iedereen (met toegang tot internet) toegankelijk om een account aan te maken (18+).
– Voor iedereen (met toegang tot internet) toegankelijk om een video te plaatsen.
– Voor iedereen (met toegang tot internet) toegankelijk om een video te plaatsen.
– Groot bereik.
– Mogelijkheid om afspeellijsten samen te stellen.
– Mogelijkheid tot zoeken.
– Makkelijk te delen (Facebook en Twitter ondersteunen deze links).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s